בית שמש נצחה • בית המשפט: "העירייה תחליט", משרד החינוך: "נערער"

    שלמה בן יוסף No Comments on בית שמש נצחה • בית המשפט: "העירייה תחליט", משרד החינוך: "נערער"
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית משפט השלום בירושלים דחה את עתירת משרד החינוך כנגד עיריית בית שמש, לביטול החלטת העירייה לגבי הכיתות הריקות שבמתחם בית הספר לשפות ותרבויות הממוקם בלב השכונה החרדית, ולהכניס לתוך הכתות את 100 תלמידות השכונה העולות לכתה א' ואין להן מקום ללמוד בו.

    השופט גד ארנברג, כתב בהחלטתו: אין ספק שהמבנה הינו בבעלות עיריית בית שמש. אמנם, הוא נבנה מכספי משרד החינוך אך זו נתנה אותו לעירייה על מנת לקיים בו מוסד חינוכי, בהתאם להוראות הדין. דהיינו, הן הבעלות במבנה בית הספר והן זכות השימוש בו נתונים לעיריית בית שמש. לפיכך אין ולא יכולות להיות למבקש טענות שמקורן בבעלותה במנה בית הספר לשפות או בשימוש הנעשה בו."

    כזכור, מתוקף תפקידה של העירייה לפתיחה תקינה של שנת הלימודים ולאפשר לכל ילדי העיר מכל המגזרים למקום לימודים ראוי, ראתה העירייה לנכון, לנצל כיתות ריקות במתחם ביה"ס לשפות ותרבויות ולאכלס בהן תלמידות בית הספר משכנות דעת המתגוררות באותה שכונה ואין להם היכן ללמוד, ואפילו מקום להציב מנ"דים כמו לאחיותיהן הגדולות, כבר לא נשאר להם.

     

    לחצו לקריאת פסק הדין

    יצוין כי מדובר בצמצום עוול חמור של אבסורד כפול, כאשר מבנה ביה"ס מיועד לכ- 500 תלמידים ובפועל רוב המבנה עומד ריק ולומדים בו רק 144 תלמידים. בנוסף, רובם ככולם של התלמידים מגיעים בהסעות מבית שמש הותיקה, כאשר בשכונה בה נמצא המבנה קיים חוסר של מאות כיתות לימוד, ואילו בשכונות בית שמש הוותיקה אשר בהן מתגוררים תלמידי בית הספר, קיימת מגמה הפוכה של עשרות רבות של כיתות העומדות ריקות.

    העירייה זימנה מספר פעמים את מנהלת ביה"ס שפות ותרבויות השוהים במבנה העירוני לדיון בנושא במטרה להגיע להסכמה, אך זו ביכרה להיעדר במפגיע כך שלא נותרה הברירה בידי העירייה, אלא למלאות את חובתה ותפקידה כלפי ילדי העיר מכל המגזרים.

    ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, אמר: השופט הבין את התמונה האמיתית, שבעצם חוץ משני הצדדים המתדיינים כאן שהם עיריית בית שמש ומשרד החינוך יש כאן צד שלישי שהוא: הילדות הקטנות שנאלצות ללמוד ברחוב על לא עוול בכפן.

    אני קורא למשרד החינוך להתעשת ולשתף פעולה עם העירייה למען כלל האוכלוסיות המתגוררות בעיר. עוד לפני תחילת הדיון היום פגשתי את סמנכ"ל משרד החינוך תמיר בן משה ואנשיו, והצעתי להם להיפגש כבר היום אחרי הדיון, ללא כל קשר לתוצאותיו, כי כולנו מחויבים לילדים היקרים מכל המגזרים.

    הערב הודיעו במשרד החינוך כי אין בכוונתם לוותר וכי הם יעתרו בשעות הקרובות לבית המשפט המחוזי כדי לעצור את "ההתנהגות הבריונית של עיריית בית שמש, וצו הסגירה נגד בית הספר בעינו עומד", הבהירו במשרד.



    0 תגובות